.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در آمد ۹۰درصد متکدیان بیشتر از کارمندان
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: 90 درصد از متکدیان میانگین درآمدشان از درآمدهای کارمندان بیشتر است و به صورت سازمان یافته به فعالیت می پردازند.
به گزارش فارس، مرتضی طلایی در چهارصد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جریان  ارائه گزارش درباره طرح مقابله کنترل و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی در شهر تهران، اظهار داشت: کلیات طرح مقابله ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بر این اساس به تصویب رسیده که استفاده از ظرفیت همکاری و مشارکت شهرداری تهران در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی تهران با همکاری دستگاه های مسئول در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند  با توجه به ماده 55 قانون شهرداری ها و ماده 71 قانون شوراها می تواند از ظرفیت خود برای کاهش آسیب های اجتماعی استفاده کند، تصریح کرد: شهرداری مسئولیت مستقیمی در اجرای هیچ یک از موارد مختلف آسیب‌های اجتماعی ندارد؛  برای اجرای این طرح نگاه نخستمان نگاه مطالعاتی به وضع موجود است.

اعتیاد؛ مهم‌ترین آسیب اجتماعی تهران

طلایی با بیان اینکه مهم ترین آسیب اجتماعی شهر تهران بحث اعتیاد است، خاطرنشان کرد: مناطق 12، 13، 14 ، 16 ، 17، 18 و 20 بیشترین تعداد معتادان را دارد البته موارد مهم آسیب های اجتماعی در شهر تهران را تکدی گری ، کارتن خواب ها ، کودکان و زنان خیابانی و مشکل طلاق است.
وی در ادامه با بیان اینکه  5 منطقه از شهر تهران با موضوع تکدی گری ، بیش از سایر مناطق درگیر بودند ، اظهار داشت: مناطق 1،2،3 و 6 نیز در بحث زنان خیابانی بیش از سایر مناطق درگیر هستند و متاسفانه در تهران با روند رو به رشد طلاق مواجه هستیم که نسبت به سایر شهرها بیشتر است.
سن اعتیاد کاهش یافته است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران  در ادامه اظهارات خود گفت: سن اعتیاد کاهش یافته و در تهران  با تغییر جنسیت و نوع مصرف مواد مخدر از قیبل استفاده از شیشه روبرو هستیم.
90 درصد کودکان خیابانی پسر هستند
وی تصریح کرد : 90 درصد کودکان خیابانی پسر،  4/9 درصد آنان دختر ، 82 درصد کودکان خیابانی بیسواد یا کم سواد و 85 درصد آنان با خانواده های 5 نفر به بالا زندگی می کنند.
طلایی به شیوه تکدی گری در شهر تهران اشاره کرد و گفت:  برای تکدی‌گری  روش مستقیم به غیر مستقیم تغییر یافته و مهمترین علت تکدی گری فرار از عدم پرداخت مالیات و تن پروری است ، چراکه 75 درصد متکدیان جمع آوری شده از توان کاری برخوردار هستند و 10 درصد آنان بیش از 51 سال سن دارند ، 90 درصد از متکدیان میانگین درآمدشان از درآمدهای کارمندان بیشتر است و به صورت سازمان یافته به فعالیت می پردازند.
وی ادامه داد: با توجه به طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی که کلیات آن به تصویب رسیده از دولت درخواست می شود که بر اساس تکالیف مندرج در قوانین توسعه چهارم و پنجم درارتباط با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی حمایت از اقشار آسیب دیده را به انجام رساند و از قوه قضائیه نیز درخواست می شود تا در اجرای قانون پیشگیری از جرایم برنامه های لازم را بر اساس رویکرد پیشگیرانه تدوین و با جذب مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط و افراد و گروه های داوطلب ذی صلاح به اجرا درآورد .
وی افزود: از مجلس نیز می خواهیم که قانون جامعی را در خصوص کاهش آسیب ها و پیشگیری از جرایم به ویژه آنچه موجب جریحه دار شدن وجدان عمومی جامعه می‌شود تدوین و تصویب کند، همچنین وضع مقررات خاص برای حمایت جدی و موثر از نهادهای دولتی و شبه دولتی ایجاد شود.



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.